سرخط خبرها

سردار آزمون شاید از نیم فصل در بوندس لیگا

  • کد خبر: ۹۷۶۰۹
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
سردار آزمون شاید از نیم فصل در بوندس لیگا
بایرلورکوزن با پرداخت مبلغی، آزمون را زودتر از موعد به آلمان می برد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توافق صورت گرفته میان باشگاه بایرلورکوزن و زنیت، سردار آزمون نیم فصل دوم برای تیم بایرلورکوزن در بوندس لیگا توپ خواهد زد. پیش‌تر باشگاه بایرلورکوزن با سردار آزمون قراردادی به مدت ۵ فصل امضا کرد که قرار بود این قرارداد از ماه ژوئن ۲۰۲۲ یعنی از تابستان آینده اجرایی شود؛ اما توافق جدیدی در این زمینه صورت گرفت و سردار آزمون با شروع ادامه بازی‌های دور برگشت بوندس لیگا برای تیم آلمانی توپ خواهد زد. سردار آزمون ۲ هفته پیش هنگام برپایی اردوی زنیت در امارات با بایرلورکوزن قرارداد ش را امضا کرد و این در حالی است که باشگاه زنیت اعلام کرده در صورت جذب یوری آلبرتو، مهاجم برزیلی، با پیوستن زودهنگام مهاجمش به بایرلورکوزن موافقت می‌کند.

۲ تا ۳ میلیون یورو برای رضایت زنیت

به طور حتم لورکوزن برای د ر اختیار گرفتن قریب الوقوع سردار آزمون باید مبلغی را به باشگاه روسی پرداخت کند. این البته درخواست خود باشگاه آلمانی بوده است. لورکوزن در نامه نگاری با زنیت اعلام کرده بود اگر رضایت نامه مهاجم تیم ملی ایران در تعطیلات زمستانی صادر شود، حاضر است مبلغ ۲ تا ۳ میلیون یورو به حساب روس‌ها واریز کند. باشگاه زنیت ۴ فصل پیش سردار آزمون را با ۱۲ میلیون یورو از روستوف خریداری کرد.

همچنین بابت هر قهرمانی در لیگ برتر روسیه یک میلیون یوروی دیگر به حساب این باشگاه واریز کرد و سردار آزمون در شرایطی اردوی تیم زنیت را ترک کرد که جدا از دستمزد، ۱۵ میلیون یورو برای زنیت آب خورد و در نهایت زنیت با دریافت ۳ میلیون یورو رضایت نامه این بازیکن را برای باشگاه بایرلورکوزن صادر کرد.

غیبت آزمون در اردوی پرتغال

سردار آزمون بعد از ۸ سال حضور در تیم‌های روبین، روستوف و زنیت به حضور خود در فوتبال روسیه پایان خواهد داد و از ابتدای نیم فصل دوم بوندس لیگا برای بایرلوکوزن بازی خواهد کرد. روز گذشته تیم زنیت به اردوی تدارکاتی خود در امارات پایان داد و راهی پرتغال شد و طبیعی بود سردار آزمون در این سفر هم بازیان خود را همراهی نکند. بلافاصله بعد از انتشار این خبر در اردوی زنیت هم بازیان سردار آزمون در صفحات شخصی شان با انتشار تصویری از خود و سردار آزمون برای مهاجم تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت کردند و سردار آزمون هم پای این صفحات برای هم بازیانش آرزوی موفقیت کرد و در بیشتر پیام‌ها نوشت روز‌های خوب در زنیت و خاطرات خوب با هم بازیان را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.

تحلیل انتخاب آزمون توسط کارشناس فوتبال آلمان

آمدن سردار آزمون به بوندس لیگا با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده و موافقان و مخالفان زیادی دارد. از زمان قطعی شدن حضور این بازیکن در لورکوزن، منتقدان فوتبال آلمان چندین بار در این رابطه حرف زده اند که آخرین بار آن به برنامه شبکه اسپورت ۱ آلمان برمی گردد؛ جایی که پاتریک برگر، خبرنگار و تحلیلگر این شبکه، درباره این انتقال گفت: سردار آزمون خرید بسیار خوبی برای لورکوزن بود. او بهترین مهاجم لیگ برتر روسیه در چند سال گذشته بود و حضور در بوندس لیگا می‌تواند گام بلندی برای پیشرفت فوتبالی اش باشد.

کارشناس فوتبال آلمان درباره اینکه آزمون با وجود پاتریک شیک در خط حمله لورکوزن می‌تواند در ترکیب ثابت باشد، گفت: به نظرم سیستم لورکوزن طوری است که می‌تواند در کنار پاتریک شیک بازی کند و زوج خوبی را تشکیل خواهند داد. به دلیل سبکِ بازی متفاوت شیک و آزمون، قرار گرفتن این ۲ بازیکن در کنار هم می‌تواند سطح عملکرد لورکوزن را بالا ببرد و این زوج برای مدافعان رقیب قابل پیش بینی نخواهند بود.

برگر درباره اینکه بازیکنان ایرانی زیادی در بوندس لیگا بازی کردند و به نظرش کدام یک از آن‌ها بهترین بوده است، عنوان کرد: واقعا سخت است که یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. می‌توانم بگویم علی دایی بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین بازیکن ایرانی است که در بوندس لیگا بازی کرد. علی کریمی تکنیکی‌ترین بازیکن ایرانی است. من از همه بیشتر مهدی مهدوی کیا را دوست دارم؛ چون او همیشه جنگنده بود و در عین حال مردی متواضع. او تأثیر زیادی در موفقیت‌های هامبورگ در سال‌های حضورش برای این تیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->